diumenge, 19 de setembre del 2010

Visita al SPV - Saló de la Planta, jardí i complements 2010 a Girona

Ahir vaig tenir l'ocasió de visitar la desena edició del SPV de Girona i saludar a l'amic Josep M. Pagès, un referent del sector de la planta ornamental a Catalunya, des de la seva talaia a l'Associació de Viveristes de Girona, entitat organitzadora del Saló, juntament amb Fira de Girona.

Em va cridar l'atenció el tema de les cobertes vegetal. Green_mat, on en Toni Amich em va atendre molt cordialment i em va explicar en què consisteix el seu producte. Mantes, com les de gespes, però plantades de sedums. Aquestes plantes no cal segar-les i necessiten poca aigua. És a dir, que ajuden a reduir els costos de manteniment dels jardins. Han començat a produir-ne a Constantí, però de moment les importen d'Holanda. Ha participat en la coberta del nou Hospital de Reus. Magdan SA que fabrica materials d'impermeabilització per a la instal·lació de cobertes vegetals. Hi col·labora el company Andrés, a qui vaig sentir fa uns anys en una presentació sobre aquest tema que va fer a l'ICEA.

Vaig veure que l'empresa Cultidelta tenia una important exposició d'espècies autòctones que ella mateixa cultiva.

L'empresa MICOFORA SL d'Arbúcies va ser guardonada amb el primer premi INNO SPV 2010 per la millora de l'arrelament de la varietat d'olivera Argudell, una de les varietats de la DOP Oli de l'Empordà, que té problemes per arrelar i per tant és difícil de produir pels planters. D'aquest projecte en col·laboració amb l'IRTA, publicaran properament resultats.

Finalment vaig saludar també als amics planteristes de cítrics d'Alcanar, que a part de la seva producció de plançons de cítrics, també tenen una producció de cítrics ornamentals. Hi havia Vivers Alcanar, Vivers Gregal, Vivers Hnos. Sancho. I també Vivers Ebro que a més de plançons de fruiters també fa producció d'ornamentals.

Posted via email from cfolch's wall